Alimentația și bolile cardiovasculare. Ești ceea ce mănânci!

Alimentația și bolile cardiovasculare. Ești ceea ce mănânci!

Data publicării: Miercuri, 21 sep 2022

Analizele tale indică valori anormale ale colesterolului sau trigliceridelor?

Dacă totuși te simți bine și nu ai nicio afecțiune cardiovasculară, ar fi bine să te uiți la stilul de viață și să-l îmbunătățești.

Bolile cardiovasculare sunt principala cauză de mortalitate în lume, dar, adoptarea unui stil de viață echilibrat, limitarea consumului de grăsimi saturate și activitatea fizică regulată, susținută de consumul alimentelor prietenoase inimii și vaselor de sânge, îți poate asigura o viață lungă și lipsită de evenimente cardiovasculare.

Totodată, nu exclude vizita periodică la medic pentru a verifica sănătatea inimii tale și nu uita de analizele de sânge, cele care trag primul semnal de alarmă că ceva nu funcționează cum ar trebui.

La Centrul de Sănătate “Sfântul Nectarie”, situat în Bulevardul Uverturii Nr. 81, Sector 6, îți punem la dispoziție o gamă largă de specialități medicale, pentru îmbunătățirea stării tale de sănătătate.

Vino la CARDIOLOGIE la un control de specialitate! Doamna doctor Georgeta Ursu, medic primar, doctor în medicină cu competențe în ecocardiografie, realizează consultații gratuite cu bilet de trimitere.

Programările se fac la 031.9593.

Ce alimente sunt indicate în bolile cardiovasculare, care protejează inima și vasele de sânge și dau organismului nutrienți de calitate?

  • În primul rând somonul, bogat în acizi grași Omega 3, scade riscul de aritmie, nivelul trigliceridelor și al tensiunii arteriale, încetinind totodată formarea depunerilor de grăsimi pe pereții vaselor de sânge. Indicat ar fi să îl consumăm de două ori pe săptămână.
  • Semințele de in măcinate conțin Omega 3, fibre solubile și insolubile. Au calități antioxidante dar și de estrogen vegetal, putând fi consumate în orice.
  • Fulgii de ovăz sunt o altă sursă de acizi grași Omega 3 și de fibre. Deasemenea conțin magneziu, potasiu și fier, nutrienți foarte importanți.
  • Fasolea neagră sau roșie conține fibre solubile, vitamine din complexul B, niacină, acid folic, magneziu, calciu și acizi grași Omega 3.
  • Migdalele sunt o alegere foarte bună pentru scăderea colesterolului în sânge, conțin acizi grași Omega 3 din plante, vitamina E, magneziu, calciu, fibre și grăsimi mononesaturate și polinesaturate benefice inimii. Neapărat migdalele crude sau uscate, nu prăjite si neapărat în porții mici deoarece au multe calorii.
  • Nucile, la fel ca migdalele, în plus acestea conțin acid folic și fitosteroli. Porțiile să fie tot mici, datorită caloriilor.
  • Orezul brun, pe lângă faptul că este gustos, este recomandat în dieta pentru inimă. Conține vitamine din complexul B, magneziu și fibre.
  • Laptele de soia contine izoflavone, vitamine din complexul B, acid folic, calciu, magneziu, potasiu și fitoestrogeni. Proteina din laptele de soia, spre deosebire de cea din laptele animal, ajută la scăderea nivelului de colesterol din sânge și ajută la sănătatea cardiovasculară.
  • Afinele sunt foarte sănătoase pentru sistemul cardiovascular.
  • Morcovii au un conținut ridicat de betacaroten ce este asociat cu un risc mai mic de boli cardiovasculare și accident vascular cerebral.
  • Spanacul conține acid folic care reduce riscul de boli cardiovasculare.
  • Ardeiul gras roșu bogat în betacaroten și luteină, vitamine din complexul B, potasiu si fibre, atât de importante pentru sănătatea inimii.
  • Roșiile conțin licopen care protejează împotriva bolilor cardiovasculare.
  • Dovleac plăcintar sănătate pentru inimă.
  • Portocale.
  • Brocoli.
  • Sparanghel.
  • Pepenele galben conține alfa și betacaroten, luteină,complexul vitaminei B, vitamina C, acid folic, potasiu și fibre.
  • Ciocolată neagră, cea cu minim 70% cacao.